12 oktober 2006

even testen...

Dus,

Met echte wedstrijdschoen (nike air zoom streak racer) 2000 meter in 7.55 (HF145), is dus inderdaad 18 sec sneller dan dinsdag, dus met zelfde inspanning (hartslag) ga je harder met die race krengen. Ze wegen 225 gram, dit scheelt 100 gram per schoen met de Pegasus.

Want krengen zijn het, de kuiten doen zeer...

Overigens, de bovenstaande test plot ik in een grafiek hartslag-snelheid, en het testje viel precies op de lijn. De punten in deze grafiek representeren allemaal een afstand van ongeveer 2000 meter, gelopen met de aangegeven hartslag. Zodoende krijg ik een beeld van mijn 'vorm'. Deze is, gezien bovenstaande test, dus goed.



Ook kan je in deze grafiek zien dat bij een hartslag van boven de 157 de lijn 'naar boven buigt'. Dit betekent dat ik dan harder ga maar dat de hartslag niet evenredig oploopt. Ik produceer dan energie waar niet voldoende zuurstoftoevoer tegenoverstaat en ik 'verzuur' dan ook.

Na die 2000 meter nog even 8x250 meter/1p in 17.5 km/u gelopen om wat gevoel te krijgen voor de schoentjes. Hartslag bleef hierbij laag (onder de 150), en het was alleen technisch lastig lopen, en zoeken naar de coordinatie. Een korte kaatspas lijkt het lekkerst te lopen, al zal het nog wel een stuk of vijf trainingen duren voor ik er echt gemakkelijk op loop.


Vele sportgroeten
Paul

Geen opmerkingen: