16 oktober 2006

nog een beetje duurwerk.. en toch ook weer snel.

Gisteren rustig aan...

Gisteren met de loopgroep, 123454321 minuten met 2'dribbelpauze gedaan.
Tempo 15.3 km/u (schatting). Hartslag rond de 150, dus niet 'te hard'. Echt souplesse!

De hardloper in mij is een verschuiving richting langere afstand aan het maken, merk ik. Het gaat buiten mijn wil om, en ik merk dat ik iets geinteresserder de marathonuitslagen lees, en nadenk over hoe ik vroeger de training aanpakte. Ik zocht toen meer naar de ontspanning en het 'gemakkelijk 14 km/u lopen'. Eigenlijk probeerde ik toen veel meer de techniek te perfectioneren, vooral heel zuinig lopen en slechts zelden 'rammen'. Misschien ga ik dat nu ook meer doen.

En bovendien, ook voor een 1500 meter is het errrgggg belangrijk om voldoende rustig duurwerk in de benen te hebben.

Dus.

Maar, nu net tussen de middag 1600 meter gelopen in de vorm van 9x30 seconden met 40 seconden pauze. Totale looptijd 1600 in 4.30.8, net geen trainingsPR. Het voelde goed met de nieuwe schoentjes!

De rest wan de week, indachtig bovenstaande, zal ik alles rustig doen. Vrijdag misschien 6x1000 in 3.45-50, morgen een 'duurloop' 8 km in 33-34 minuten ofzo. Zodoende meer dan voorheen, bouwen aan de inhoud.

groet
Atleet Paul

Geen opmerkingen: