09 april 2007

36.53... veel wind!

De wind stond wat ongunstiger dan ik vanmorgen dacht, en was ook wat harder, een vlagerige wind... maar best tevreden, het ging goed en soepel,

Ik startte per ongeluk een beetje achterin het veld. Hierdoor zag ik, nadat ik enigszins vrij baan had, concurrent Lucas en groepje Olijve/Nienhuis zo'n 80 meter voor me lopen.

Maar toch ging het vlot, kilometers in 3.43 (inclusief 10 seconden wachten) en 3.33.
Derde kilometer 3.54 dus bordje iets te laat, vierde 3.37. De wind was hier lastig, je kon je eigenlijk nergens in een groep verschuilen: er werd aan 'waaier' lopen gedaan. Tussen 3 en 8 kilometer zat ik in een waaier die 3.42 per kilometer liep en waar ook Lucas in bleek te zitten, en 40 meter voor ons zat waaier Nienhuis. Want Olijve was eraf gewaaid. Hij waaide ons voorbij en waaide ook ons groepje af. Ook Lucas waaide eraf...

Na 8.5 kilometer probeerde ik in een moedige poging het 40 meter gat te overbruggen, maar helaas... met nog 20 meter te gaan was het op en waaide ik naar achteren en enkele honderden meters later eraf.
In m'n eentje die laatste kilometer gelopen, het publiek stond rijen dik aan de rechterkant van de weg. De linkerkant, waar de wind vandaan kwam, was onbezet...

Maar, na 36.53 (netto tijd) was ik toch tevreden, een mooie vlakke race (tussentijd 18.25) met echte strijd en goede benen (ik ben veeeeel minder stuk dan na Haren).

POV

Geen opmerkingen: