04 april 2007

Was dit nu wel verstandig?

14x400 in gemiddeld 82.5, pauze 1.10 (200 meter). Ik voelde wel de vermoeidheid van gisteren, en sneller dan 82 leverde vandaag problemen op.

Even, rond de 8e herhaling, dacht ik, is dit nu wel verstandig, twee dagen achter elkaar redelijk vlot lopen, maar gelukkig kon ik deze gedachte snel van mij afschudden;-)

's avonds las ik nog een interessant artikeltje over vetverbranding: het schijnt dat het traditionele 'koolhydraatrijk / vetarm' dieet niet zo goed is als wel gedacht wordt. Een vetrijker dieet leidt volgens dat artikel tot een langere volhoudtijd en beter herstel, voornamelijk omdat verbruikte vetten tijdens de training beter aangevuld worden, kapotte spiercellen (de wanden bestaan uit vetzuren) beter hersteld worden, en omdat de vetverbranding aangejaagd wordt door vet eten.

Ja zelfs, pinda's en roomijs, en in goede vetten gebakken patat, schijnt ten zeerste aanbevolen te worden.

Het is goed om een lange afstandloper te zijn.

(artikeltje volgt nog)

POV

Geen opmerkingen: