30 april 2007

weer wat in training...

Sinds gisteren voel ik me weer redelijk goed, laten we zeggen 80% (waar ik me tot voor een week vaak ruim 100% super voelde). Rusthartslag was voorheen altijd 38-42, maar is de hele week niet onder de 55 gekomen, ook niet 's ochtends bij opstaan. Dit duidt op een actieve infectie (ofzo). Pas vandaag dipte hij overdag net onder de 50, maar 'keihard lopen' is niet aan de orde.

Gisteren 10x30 seconden 'vlot' (17-18 km/u) met ruime pauze, en 4000 meter in iets sneller dan 15 km/u. De versnellingen gingen goed, de macht keert enigszins terug.

Vandaag wat in- en uitlopen in Norg, foto's maken en kijken naar Loopgroep Roden leden, we waren met z'n negenen. Op racefiets heen en terug, al met al een actief dagje, en vanavond nog 10x500 gelopen in gemiddeld 1.54. Hierbij bleef hartslag onder de 150, maar benen voelden wat moe en ik durf me nog niet aan echt snelle dingen te wagen.

Even, in Norg, twijfelde ik, dan tóch maar de 10 doen? Maar een stemmetje zei 'doe het niet'. Dat stemmetje, bleek later, was van Kor van der Kooi, die dit in mijn oor fluisterde en mij niet graag als concurrent zag in de klasse mannen 40-50. Maar ik had hem toch niet bijgehouden, hij liep 35.57.

POV

Geen opmerkingen: