27 juni 2006

overtraind????

nee hoor, schrik niet.

Ik zag een leuke site http://tcw2.ppsw.rug.nl/~gyas/wedstrijd/artikelen/overtraining.shtml
en ging mezelf afvragen of ik overtraind was.

Vandaag voel ik me nog niet 100%, dus de training schuif ik door naar donderdag.

Interessant in het artikel zijn de richtlijnen:
- zorg dat er altijd voldoende lichte dagen in een schema zitten (max 3 'zware' dagen per week)
- wil je verbeteren maak dan de zware dagen zwaarder (!) en de lichte dagen absoluut niet
- er wordt aanbevolen om zwaar te trainen op dagen dat je het toch al zwaar hebt qua werk etc, zodat je op de lichte dagen het op alle fronten heel gemakkelijk hebt.

afijn.

We zullen vrijdag zien of ik topfit of overtraind ben

groet.Paul


PS toch nog even 's avonds gedaan:
5x30 kniebuigen eenbenig. Snel inveren en snel strekken. Benen voelden errug goed. En nog 5x45 seconden (ofzo) 'stoelzit' tegen de muur.

Geen opmerkingen: